Sistem Belgelendirme
+ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemleri Kuruluşların hem müşteri tarafından belirlenen gereksinimleri hem de yasal ve düzenleyici gereksinimleri karşılayan ürünleri tutarlı bir şekilde sağlama yeteneğini göstermeleri gerektiğini ve kuruluşların iyileştirme süreçleriyle standardı etkin bir şekilde kullanarak müşteri memnuniyetini artırmayı hedeflemesi gerektiğini belirtir. ISO 9001, büyüklüğü, sektörü veya sağladığı ürün ve hizmetlerden bağımsız olarak herhangi bir kuruluşa uygulanabilmesi amaçlanan genel bir standarttır. Faydalarından Bazıları Şunlardır: Geliştirilmiş müşteri memnuniyeti Gelişmiş ürün ve hizmet kalitesi Standartlaştırılmış süreçler Sürekli gelişim kültürünün sağlanması +ISO 14001 Çevre yönetim sistemleri ISO 14001, kuruluşlara çevresel etkilerini ölçmek ve iyileştirmek için sistematik bir yaklaşım sunan bir Çevre Yönetim Sistemidir (ÇYS). Temel Unsurları; Planlama; Uygulama ve İşletme; Kontrol ve Düzeltici Faaliyet. Faydaları nelerdir? ISO 14001'in Faydaları Atık, geri dönüşüm ve tüketimde maliyet tasarrufu. İş için teklif verirken rakiplere göre avantaj. Çevresel risklerin yönetimi. Ülkelerin çevre düzenlemelerine uygunluk. Çevreyi iyileştirmeye olan bağlılığınızı gösterir. Sorumlu, geleceğe odaklı bir kuruluş olduğunuzu gösterir. Bu Uluslararası Standardın amacı, kuruluşlara çevreyi korumak ve değişen çevre koşullarına sosyo-ekonomik ihtiyaçlarla denge içinde yanıt vermek için bir çerçeve sağlamaktır. Bir kuruluşun kendi çevre yönetim sistemi için belirlediği amaçlanan sonuçlara ulaşmasını sağlayan şartları belirtir. Çevre yönetimine sistematik bir yaklaşım, üst yönetime uzun vadede başarıyı inşa etmek için bilgi sağlayabilir ve aşağıdakileri yaparak sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmak için seçenekler yaratabilir: - olumsuz çevresel etkileri önleyerek veya azaltarak çevreyi korumak; - çevre koşullarının kuruluş üzerindeki olası olumsuz etkilerini azaltmak; - uygunluk yükümlülüklerinin yerine getirilmesinde kuruluşa yardımcı olmak; - çevresel performansın arttırılması; - çevresel etkilerin yaşam döngüsü içinde istemeden başka bir yere kaymasını engelleyebilecek bir yaşam döngüsü perspektifi kullanılarak kuruluşun ürün ve hizmetlerinin tasarlanma, üretilme, dağıtılma, tüketilme ve bertaraf edilme şeklini kontrol etmek veya etkilemek; - kuruluşun pazardaki konumunu güçlendiren çevresel açıdan sağlıklı alternatiflerin uygulanmasından kaynaklanabilecek mali ve operasyonel faydaların elde edilmesi; - ilgili ilgili taraflara çevresel bilgilerin iletilmesi. +ISO 22000 Gıda güvenliği Yönetim Sistemleri Bir gıda güvenliği yönetim sisteminin (FSMS) benimsenmesi, bir kuruluş için gıda güvenliği konusundaki genel performansını iyileştirmeye yardımcı olabilecek stratejik bir karardır. Bu belgeye dayalı olarak bir FSMS uygulamasının bir kuruluşa olası faydaları şunlardır: a) müşteri ve geçerli yasal ve düzenleyici gereklilikleri karşılayan güvenli gıda ve ürün ve hizmetleri tutarlı bir şekilde sağlama yeteneği; b) hedefleriyle bağlantılı riskleri ele almak; c) Belirtilen FSMS gerekliliklerine uygunluğu gösterme yeteneği. Bu belge, Planla-Uygula-Kontrol Et-Uygula (PDCA) döngüsünü ve riske dayalı düşünceyi birleştiren süreç yaklaşımını kullanır. Bu süreç yaklaşımı, bir organizasyonun süreçlerini ve etkileşimlerini planlamasını sağlar. PDCA döngüsü, bir kuruluşun süreçlerine yeterli kaynak sağlanmasını ve yönetilmesini ve iyileştirme fırsatlarının belirlenip bunlara göre hareket edilmesini sağlamasını sağlar. Risk temelli düşünme, bir kuruluşun süreçlerinin ve FSMS'sinin planlanan sonuçlardan sapmasına neden olabilecek faktörleri belirlemesine ve olumsuz etkileri önlemek veya en aza indirgemek için kontrolleri uygulamaya koymasına olanak tanır. Kapsam Bu belge, gıda zincirine doğrudan veya dolaylı olarak dahil olan bir organizasyonu etkinleştirmek için bir gıda güvenliği yönetim sistemi (FSMS) için gereksinimleri belirtir: a) kullanım amaçlarına uygun olarak güvenli ürün ve hizmetler sağlayan bir FSMS'yi planlamak, uygulamak, işletmek, sürdürmek ve güncellemek; b) yürürlükteki yasal ve düzenleyici gıda güvenliği gerekliliklerine uygunluğu göstermek; c) karşılıklı olarak mutabık kalınan müşteri gıda güvenliği gerekliliklerini değerlendirmek ve değerlendirmek ve bunlara uygunluğu göstermek; d) gıda güvenliği konularını gıda zinciri içindeki ilgili taraflara etkili bir şekilde iletmek; e) Kuruluşun belirtilen gıda güvenliği politikasına uymasını sağlamak; f) ilgili ilgili taraflara uygunluğu göstermek; g) FSMS'sinin harici bir kuruluş tarafından belgelendirilmesini veya tescilini istemek veya bu belgeye ilişkin bir öz değerlendirme veya uygunluk beyanı yapmak. Bu belgenin tüm gereksinimleri geneldir ve büyüklük ve karmaşıklık ne olursa olsun gıda zincirindeki tüm kuruluşlara uygulanabilir olması amaçlanmıştır. Doğrudan veya dolaylı olarak dahil olan kuruluşlar arasında, bunlarla sınırlı olmamak üzere, yem üreticileri, hayvan yemi üreticileri, yabani bitki ve hayvan hasatçıları, çiftçiler, içerik üreticileri, gıda üreticileri, perakendeciler ve yemek hizmetleri, yemek hizmetleri, temizlik sağlayan kuruluşlar yer alır. ve sanitasyon hizmetleri, nakliye, depolama ve dağıtım hizmetleri, ekipman tedarikçileri, temizlik ve dezenfektanlar, ambalaj malzemeleri ve diğer gıda ile temas eden malzemeler. Bu belge, küçük ve/veya daha az gelişmiş kuruluşlar (örneğin, küçük bir çiftlik, küçük bir paketleyici-distribütör, küçük bir perakende veya gıda hizmeti satış noktası) dahil olmak üzere herhangi bir kuruluşun, FSMS'lerinde harici olarak geliştirilen unsurları uygulamasına izin verir. +ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemleri Bilgi güvenliği yönetimi ve hizmet yönetimi arasındaki ilişki o kadar yakındır ki, birçok kuruluş bu alanlar için iki Uluslararası Standardı benimsemenin faydalarını zaten kabul etmektedir: bilgi güvenliği yönetimi için ISO/IEC 27001 ve hizmet yönetimi için ISO/IEC 20000-1 . Bir kuruluşun, bir Uluslararası Standartta belirtilen şartlara uygunluğu sağlamak için çalışma şeklini iyileştirmesi ve ardından diğerinin şartlarına uygunluğu sağlamak için daha fazla iyileştirme yapması yaygındır. Yönetim sisteminin hem hizmet yaşam döngüsünü hem de kuruluş bilgilerinin korunmasını hesaba katmasını sağlamanın bir kuruluş için bir takım avantajları vardır. Bu faydalar, bir Uluslararası Standardın diğerinden önce uygulanması veya ISO/IEC 27001 ve ISO/IEC 20000-1'in aynı anda uygulanması fark etmeksizin deneyimlenebilir . Özellikle yönetim ve organizasyon süreçleri, bu Uluslararası Standartlar ile ortak hedefleri arasındaki karşılıklı olarak birbirini güçlendiren kavramlardan ve benzerliklerden faydalanabilir. Bilgi güvenliği yönetimi ve hizmet yönetiminin entegre bir şekilde uygulanmasının temel faydaları aşağıdakileri içerir: a) etkili ve güvenli hizmetlerin iç ve dış müşterilere ve kuruluşun diğer ilgili taraflarına karşı güvenilirliği; b) hem hizmetlerin hem de bilgi güvenliğinin etkin ve verimli yönetiminin bir kuruluşun stratejisinin bir parçası olduğu durumlarda, entegre bir yönetim sisteminin uygulanması, sürdürülmesi ve denetlenmesinin daha düşük maliyeti; c) hem hizmet yönetimini hem de bilgi güvenliği yönetimini destekleyen süreçlerin entegre bir şekilde geliştirilmesi nedeniyle uygulama süresinde azalma; d) gereksiz tekrarların ortadan kaldırılması yoluyla daha iyi iletişim, artan güvenilirlik ve geliştirilmiş operasyonel verimlilik; e) hizmet yönetimi ve bilgi güvenliği personelinin birbirlerinin bakış açılarını daha iyi anlaması; +ISO 45001 İş sağlığı ve güvenliği sistemleri Bir kuruluş, çalışanlarının ve faaliyetlerinden etkilenebilecek diğer kişilerin iş sağlığı ve güvenliğinden sorumludur. Bu sorumluluk, onların fiziksel ve zihinsel sağlıklarını geliştirmeyi ve korumayı içerir. Bir İSG yönetim sisteminin benimsenmesi, bir kuruluşun güvenli ve sağlıklı işyerleri sağlamasını, işle ilgili yaralanmaları ve hastalıkları önlemesini ve İSG performansını sürekli olarak iyileştirmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu belge, bir iş sağlığı ve güvenliği (İSG) yönetim sistemi için gereklilikleri belirtir ve kuruluşların işle ilgili yaralanmaları ve hastalıkları önleyerek ve aynı zamanda İSG'yi proaktif olarak geliştirerek güvenli ve sağlıklı işyerleri sağlamalarını sağlamak için bu sistemin kullanımına rehberlik eder. verim. Bu belge, iş sağlığı ve güvenliğini iyileştirmek, tehlikeleri ortadan kaldırmak ve İSG risklerini (sistem eksiklikleri dahil olmak üzere) en aza indirmek, İSG fırsatlarından yararlanmak ve İSG yönetim sistemi uygunsuzluklarını ele almak için bir İSG yönetim sistemi kurmak, uygulamak ve sürdürmek isteyen tüm kuruluşlar için geçerlidir. faaliyetleri ile ilişkilidir. Bu belge, bir kuruluşun İSG yönetim sisteminin amaçlanan sonuçlarına ulaşmasına yardımcı olur. Kuruluşun İSG politikasıyla tutarlı olarak, bir İSG yönetim sisteminin amaçlanan sonuçları şunları içerir: a) İSG performansının sürekli iyileştirilmesi; b) yasal gerekliliklerin ve diğer gerekliliklerin yerine getirilmesi; c) İSG hedeflerine ulaşılması. Bu belge, büyüklüğü, türü ve faaliyetlerinden bağımsız olarak herhangi bir kuruluş için geçerlidir. Kuruluşun faaliyet gösterdiği bağlam ve çalışanlarının ve diğer ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentileri gibi faktörleri dikkate alarak kuruluşun kontrolü altındaki İSG risklerine uygulanabilir. Bu belge, İSG performansı için belirli kriterler belirtmez ve bir İSG yönetim sisteminin tasarımı hakkında kuralcı değildir. Bu belge, bir kuruluşun İSG yönetim sistemi aracılığıyla, çalışan sağlığı/esenliği gibi sağlık ve güvenliğin diğer yönlerini entegre etmesine olanak tanır. Bu belge, işçilere ve diğer ilgili taraflara yönelik risklerin ötesinde, ürün güvenliği, mülk hasarı veya çevresel etkiler gibi konuları ele almaz.